Napędy do bramy

Napędy do bramy

Jaki rodzaj bramy posiadam?

Rozróżniamy dwa najpopularniejsze są typy bram wjazdowych: systemy bram przesuwnych oraz bramy skrzydłowe.

Bramy przesuwne jak sama nazwa wskazuje będą poruszały się po elementach suwnych, czyli wózkach i prowadnicach, natomiast moc jest w nich przenoszona na bramę dzięki listwom zębatym zamontowanym bezpośrednio na bramie. Silnik w przypadku bram przesuwnych jest jeden, i jest zamontowany na podłożu dzięki płycie montażowej (wbetonowanej lub wkręcanej). Koło zębate wychodzące z siłownika będzie przenosiło siłę na listwę zębatą, więc ważne jest, aby zadbać o trwałość tego elementu i odpowiednią konserwację.

Do bram jedno lub dwuskrzydłowych wymagany jest odpowiednio napęd do bramy skrzydłowych. Dobrze jest pamiętać, aby przy planowaniu konstrukcji bramy uwzględnić przestrzeń potrzebną do zamontowania silnika oraz położyć okablowanie. Najistotniejsze parametry dla napędu do bram skrzydłowych to:

  • Szerokość skrzydła – im większa tym większy musi być siłownik, aby odpowiednio przenosił siłę,
  • Waga skrzydła – zazwyczaj lekkie skrzydło waży do 100kg,
  • Przewiewność skrzydła – jeśli brama jest powleczona blachą przy nawet lekkim powiewie wiatru będzie potrzebna dużo większa siła do otwarcia bramy,
  • Odległość krawędzi słupka od zawiasu bramy – przeważnie wartość maksymalna wynosi 15 cm,
  • Szerokość słupka – przeważnie nie powinna być niższa niż 8 cm.

Przy doborze odpowiedniego napędu do bram należy pamiętać o tym, aby był on jak najlepiej dopasowany do naszych potrzeb, co oznacza:

  • Jeśli mieszkamy w miejscu gdzie występują ekstremalne warunki atmosferyczne takie jak duże opady śniegu, czy mrozy poniżej -15 stopni należy wyposażyć się w napęd z odpowiednim zapasem mocy. Na przykład dla bramy o masie 300 kg i możemy kupić napęd do bramy o masie 300 kg, jednak w celu uzyskania niezbędnego zapasu mocy musimy kupić napęd do bram o masie do 500 kg.
  • Jeśli celujemy w niski poziom hałasu wydawanego przy otwieraniu bramy, niezbędne jest odpowiednie wyłożyskowanie bramy przesuwnej oraz wybór prowadnic plastikowych, ponieważ zmniejszają one poziom hałasu.
  • Jeśli nie potrafimy sami dokonać odpowiedniego wyboru skorzystajmy z rady profesjonalnego automatyka do bram przesuwnych

Bezpieczeństwo. Aby uniknąć przytrzaśnięcia bramą dobrze jest zainwestować w modele z amperometrycznym systemem bezpieczeństwa (po napotkaniu przeszkody, napęd zatrzyma się), oraz w fotokomórki, które przeważnie sprzedawane są jako komplet dwóch sztuk. W niektórych modelach napędów można zastosować więcej niż jedna parę fotokomórek, tak aby fotokomórki znajdowały się przed bramą i w świetle bramy.

Lampa sygnalizacyjna – to nie tylko większe bezpieczeństwo i sygnał np. dla pieszych o wyjeździe pojazdu, ale również indykator poprawności działania bramy – nierzadko to lampa pokazuje ewentualny błąd w działaniu sterownika.

Related Posts

  • Automatyka do bram Poznań Automatyka do bram Poznań
  • http://eurometal.biz http://eurometal.biz
  • http://gazygazy.pl/balustrady-olsztyn/ http://gazygazy.pl/balustrady-olsztyn/
  • EMTECH Serwis urządzeń automatyki do bram EMTECH Serwis urządzeń automatyki do bram
  • Bramy uchylne Bramy uchylne
  • Ogrodzenia Olsztyn Ogrodzenia Olsztyn

Ocena: 3 / 5 ( 1 głosów)


Szczegóły wpisu:

  • ID wpisu: 26312
  • Tytuł: Napędy do bramy
  • Adres strony: http://otobram.pl/
  • Page Rank: N/A (stan na 12 czerwca 2015 22:36)
  • Kategorie: diesel Budownictwo , diesel Dom , diesel Ogrodzenia
  • Tagi: automaty do bram garażowych , automaty do bram przesuwnych , Automatyka do bram , napędy bram garażowych , napędy do bramy

Lokalizacja na mapie:

Szerokość geograficzna: 51.1079831, Długość geograficzna: 17.00111560000005

Odwiedziny botów:
  • googlebot: 25 (ostatnio: 07.08.2015 12:46:35)
  • yahoo: 1 (ostatnio: 31.08.2015 12:14:33)

Podlinkuj wpis:
This entry was posted in diesel Budownictwo , diesel Dom , diesel Ogrodzenia and tagged automaty do bram garażowych , automaty do bram przesuwnych , Automatyka do bram , napędy bram garażowych , napędy do bramy . Bookmark the permalink .

Dodaj komentarz